مبلمان اداری ارگونومی

مبلمان اداری ارگونومی

یکی از مهمترین مسائلی که در شرکت‏ها و مراکز اداری حائز اهمیت است سلامت کارکنان است تا در سایه بهداشت و ایمنی به وظایف محوله خود بپردازند.توجه به این موضوع در ارگونومیک بودن مبلمان اداری خلاصه می شود. در خرید مبلمان اداری می بایست به استاندارد بودن و ارگونومیک بودن آن توجه کرد.

این ویژگی‏ها در سلامت کارکنان نقش بسزایی دارد در انتخاب یک مبلمان اداری بیشتر به رنگ، مدل، قیمت و شکل آن توجه می‏شود در حالی که سلامت مبلمان اداری یا به طور صحیح تر ارگونومی مبلمان اداری، یکی از مهمترین عواملی است که شاید در نظر گرفته نشود.

به طور کلی مجموعه اصولی که ذیل آن مبلمان اداری با اصول ارگونومیک و استاندارد طراحی و ساخته می شود تا با فیزیک بدنی انسان سازگار باشد اصول ارگونومیک مبلمان اداری گفته می شود. مبلمان اداری شامل میزهای مدیریتی ، صندلی ، میز کنفرانس ، میزهای کارمندی می شود که بایستی اصول ارگونومیک در آن رعایت شود.

در صورت عدم ارگونومیک بودن مبلمان اداری و استاندارد نبودن آن ممکن است مشکلاتی از قبیل کمر درد ، درد در ستون فقرات ، ناراحتی چشم ، مشکلات کتف و … رخ دهد .

 

ارگونومی چیست ؟

ارگونومی بعنوان رشته‌ای از علوم که به دست آوردن بهترین ارتباط میان انسان و محیط (کار و زندگی) هدف اصلی آن است، تعریف می‌شود. ارگونومی با ارزیابی قابلیت‌ها و محدودیت‌های انسان (بیومکانیک و آنتروپومتری)، استرس‌های کاری و محیطی (فیزیولوژی‌کار و روان‌شناسی صنعتی)، نیروهای استاتیک و دینامیک روی بدن انسان (بیومکانیک)، خستگی (فیزیولوژی کار و روان‌شناسی صنعتی) و طراحی ایستگاه کاری و ابزارها (آنتروپومتری و مهندسی) سر‌و‌کار دارد. بنابراین ارگونومی از علوم بسیاری تشکیل یافته است.

 

تعریف مبلمان اداری ارگونومی

مبلمان اداری ارگونومیک در واقع به محصولاتی اطلاق میشود که در طراحی و تولید آن اصول ارگونومی تناسب بدن بدرستی رعایت شده باشند و مطابق با اصول و استاندارد ابعادی بدن افراد جامعه کار طراحی و تولید آن انجام شده باشد.

 

ergonomic-office-chairs

مطالب مرتبط

کاربرد رنگ در پارتیشن اداری

کاربرد رنگ در پارتیشن اداری کاربرد رنگ در پارتیشن اداری به دلیل تنوع در طرح و رنگ ها و همینطور

برای دیدن نوشته هایی که می خواهید، شروع به تایپ کنید.