روانشناسی رنگ در مبلمان اداری

روانشناسی رنگ در مبلمان اداری

فضای کاری یکی از مهمترین مکانهایی است که باید در انتخاب رنگ و دکوراسیون آن توجه شود، زیرا کارکنان بیشتر اوقات خود را در محل کار سپری می کنند . انتخاب رنگ فضای اداری از جمله دیوار، سقف، کفپوش، مبلمان اداری و حتی چیدمان وسایل اداری بسیار مهم است. رنگ مناسب دکوراسیون باعث بالا رفتن روحیه کاری افراد در محل کار و بالا رفتن راندمان کار آن ها می شود. در واقع هنگامی که برای ساختن طراحی دفتر ایده آل می آیید، رنگ نقش کلیدی ایفا می کند. رنگ یک عنصر قدرتمند طراحی است و می تواند خلق و خوی یک اتاق کنفرانس، فضای منطقه انتظار و احساساتی که کارمندان شما روزانه تجربه می کنند را تعیین کند. در ادامه تاثیر روانشناسی رنگ در مبلمان اداری را شرح خواهیم داد.

شناخت رنگ در دکوراسیون

رنگها به طور کلی به دو دسته اصلی ( اولیه ) ، فرعی ( ثانویه ) تقسیم می شوند. رنگهای اولیه سه رنگ آبی ، زرد ، قرمز می باشند که از هیچ رنگی به وجود نیامده اند. رنگهای ثانویه از ترکیب رنگهای اولیه تشکیل می شوند و از ترکیب تمام این رنگها می توان هزاران رنگ ایجاد کرد . تقسیم بندی رنگ به میزان انرژی نیز مربوط می شود. بر این اساس رنگها به دو گروه گرم و سرد تقسیم می شود. رنگهای گرم رنگهای برون گرا هستند. قرمز ، بنفش و … احساس گرمی را به انسان انتقال می دهند و رنگهای سرد حس آرامش را در انسان القاء می کنند. در این میان یک سری رنگها هم هستند که خنثی هستند ودر کنار رنگهای دیگر باعث شفاف تر شدن آنها و در فضاهای کوچک باعث بزرگ نمایی می شوند.

استفاده از رنگ های تیره

میتوان با استفاده از مبلمانی که متشکل از چوب ،شیشه و کروم است ،یک طرح جذاب را ایجاد نمود.در اغلب موراد استفاده از این ترکیب رنگی جسارت زیادی میخواهد و نتیجه آن نیز القای حس قدرت به بیننده است.

استفاده از رنگ سفید

این نوع از رنگ مختص سبک مینیمالیست است .علاوه بر کاربرد این رنگ در سبک خاص ،سفید مناسب محیط های کاری است که محیط آن ها با کمبود فضا مواجه است و توسط انتخاب این رنگ میتوان به محیط وسعت بخشید.

استفاده از رنگ های شاد

در صورتیکه محیط شما ،محیطی پر جنب و جوش است و نیاز به انرژی مضاعف در آن دیده میشود ،لذا میتوان با دست بازتری انتخاب نمود و از رنگ های شاد نظیر آبی آسمانی یا قرمز و … استفاده نمود.

برای دیدن نوشته هایی که می خواهید، شروع به تایپ کنید.