رنگ در محیط کاری و اداری

رنگ در محیط کاری و اداری

رنگ در محیط کاری و اداری

رنگ در محیط کاری و اداری اگر رنگ دیوار محل کار شما خاکستری تیره است یا اگر میزکار، وسایل و ابزار شما رنگ مرده دارند بر راندمان کاری شما تاثیر می گذارد. حال زمان تغییر این وضعیت است! باور کنید یا نه رابطه ای میان رنگ در محیط کاری و اداری ، فعالیت مغز و رنگی که در محیط کار یا خانه با آن مواجه هستید وجود دارد. به اطراف دفتر خود نگاه کنید

قطعاً برخی وسایل با رنگ های خسته کننده وجود دارد که حس منفی به شما منتقل می کند و باعث کسالت شما می شود بررسی های اخیر در دانشگاه تگزاس نشان داده که اداراتی با رنگ آمیزی مبلمان اداری خاکستری روشن ، بژ و سفید حس ناراحتی و اندوه را، مخصوصا برای خانم ها، کاهش می دهداز طرفی دیگر آقایان در محیط های کاری به رنگ بنفش و نارنجی احساس غم انگیز مشابهی دارند مطالعات علمی مشابه نشان دادند رنگ ها نه تنها باعث تغییر احساس کارکنان می شوند بلکه در روحیه کاری آنان نیز بی تاثیر نیستند.

تاثیر رنگ هایی با طول موج پایین

رنگ هایی دارای طول موج پایین مانند سبز و آبی آرام بخش که در طبیعت بیشتر از سایر رنگ ها استفاده شده اند، تمرکز و کارایی را افزایش می دهند آنها همچنین حس شاد و سر زنده بودن را به آدمی الهام می کنند با این تفاسیر پیشنهاد می کنیم اگر کارکنان فعال تری می خواهید رنگ سبز و آبی بهترین انتخاب هستند.

تاثیر رنگ در محیط کاری

رنگ سبز بهترین رنگ برای افرادی است که مدت زمان طولانی کار می کنند. این رنگ باعث خستگی چشم نمی شود و باعث می شود خونسرد بمانید و بازدهی تان در تمام اوقات ثابت باقی بماند. از طرفی رنگ آبی در جهان به عنوان رنگی شناخته شده که باعث حداکثر بازده می شود.

این رنگ باعث ثبات و خونسردی می شود و به کارمندان کمک می کند به کاری که در دست دارند تمرکز کنند. برای رنگ کردن اداره بهتر است از این رنگ استفاده شود.

تاثیر رنگ هایی با طول موج بالا

رنگ هایی با طول موج بالا، مانند قرمز، رنگ فعال، تشدید کننده و هشدار دهنده هستند.
همانطور که می دانید از این رنگ در ماشین های آتش نشانی استفاده شده که یا رنگ آتش تطابق دارند دلیل این است که رنگ قرمز باعث می شود ضربان قلب تند تر شود و فشار خون بالا برود. بنابراین پیشنهاد می شود اگر کاری که مشغول آن هستید دارای فعالیت بدنی است پس بهتر است از این رنگ استفاده کنید

 

رنگ محیط کاری

زیرا باعث افزایش عملکرد می شود. رنگ قرمز باعث برانگیخته شدن شدید احساسات می شود.
در همین حال زرد کمرنگ، رنگی انرژی زا و سر زنده است و اغلب روانشناسان به این رنگ به عنوان سایه ای از خوش بینی می نگرند. این باور وجود دارد که رنگ زرد منجر به خلاقیت و نوآوری می شود و بهتر است در محیط کاری استفاده شود که بازیگران، نویسندگان، طراحان، مدیران و سایر افرادی که در کاری تخصص دارند فعالیت می کنند. رنگ زرد به عنوان رنگ خوش شانسی شناخته می شود و باعث برانگیخته شدن قوه نوآوری شما می شود.

رنگ محیط کاری

رنگ آبی و سبز:

لزوما رنگ سفید آرامبخش نمی باشد؛
رنگ های آبی و سبز و همچنین آبی اقیانوسی (یا همان سبزآبی) نه تنها باعث ایجاد فضایی آرامبخش می گردد بلکه سبب ایجاد ذهنی باز و خلاق برای افرادی که در جهت آفرینش چیزی هستند و نیاز به ایده های نو دارند، بسیار مناسب می باشد. این رنگ ها نیز سبب ایجاد حس اعتماد و افزایش بازده کاری افراد در محیط کار می گردند

رنگ قرمز:

هر فرد با شنیدن اسم رنگ قرمز دارای احساس متفائتی می باشد گروهی از افراد حس استرس و تشویش را احساس می کنند اما گروهی دیگر حس انرژی، خلاقیت را حس می کنند. طبق تحقیقات انجام شده اگر شما از دسته دوم می باشید و شغل و حرفه شما به جزئیات و انرژی بیشتری سر و کار دارد به شما توصیه می کنیم که از رنگ قرمز در طراحی دکوراسیون اداری خود حتما استفاده نمایید تا از تاثیرات مفید آن بهرمند گردید.

رنگ محیط کاری

رنگ زرد:

اگر چه از رنگ زرد به عنوان خوش یمن بودن نام می برند اما استفاده بیش از حد آن در طراحی دکوراسیون اداری سبب ایجاد آشفتگی خواهد شد و تمرکز افراد را بهم خواهد زد. در نظر داشته باشید که در قسمت اتاق کنفراس از رنگ زرد استفاده نکنید.

رنگ خاکستری:

رنگ خاکستری رنگی است خنثی اما باعث ایجاد فضایی کسل کننده و سرد خواهد شد و قطعا حس فعالیت را از سایر افراد و کارمندان خواهد گرفت و در نتیجه بازده کاری به حداقل خود خواهد رسید. پس بهتر است اگر شما به رنگ خاکستری علاقه دارید بخش کوچکی از محیط را به رنگ خاکستری اختصاص دهید و با رنگ هایی همچون زرد و یا قرمز ترکیب کنید تا محیط را از مردگی و افسردگی خارج کرد.

با توجه به توضیحات ارائه شده پیشنهاد می شود برای داشتن اتسمفری
آرام و خونسرد در اتاق کار از رنگ آبی روشن استفاده کنید. بهتر است
برای اتاق جلسات از رنگ سبز و یا ترکیبی با قرمز استفاده نماید.
همچنین پیشنهاد می کنیم برای اتاق مدیران از رنگ زرد روشن استفاده شود.
رنگ بندی پارتیشن اداری بانک ها یکی از موارد مهمی است که بانکداران و مدیران باید توجه ویژه ای به آن بنمایند.

برای دیدن نوشته هایی که می خواهید، شروع به تایپ کنید.