مفهوم عملکرد محیط کار و ارزش آن برای مدیران

تاثیر محیط کار بر عملکرد

توجه کنید که داشتن یک محیط کاری آرام و زیبا با استفاده از زنگ های و المان های دل انگیر باعث افزایش میزان بهره وری در کار و افزایش انرژی خواهد شد به همین دلیل است که داشتن محیط کاری شخصی و دل باز در راندمان کار تاثیر مستقیم دارد. پارتیشن اداری و پارتیشن بندی اداری باعث می شود تا این فضای جذاب و دلباز برای کارمندان فراهم شود تا کار خود را به بهترین شکل انجام دهند. اولین سوال را مطرح می کنیم که چگونه کارگران اداری تحت تاثیر ویژگی های محیط فیزیکی که در آن کار می کنند، محققان و همچنین طراحان و متخصصان صنعت ساختمان را برای سال ها مشغول کرده است. با این حال ، با وجود نیاز رو به رشد برای ، و نمایشگاه -مطمئن شوید که ، فضای کار تصمیم گیری طراحی ، مدیران هنوز هم تمایل به دیدن “فضا” به عنوان محیطی به فعالیت های اصلی خود و ، در واقع ، به ماموریت شرکت های خود را دانش رو به رشد ما در مورد اثرات زیست محیطی بر بهره وری و روحیه اشغالگران ساختمان ایجاد نیاز به ادغام ملاحظات فضای کار در تصمیم گیری های اصلی کسب و کار است.

به طور فزاینده ای مدیران ملزم به تصمیم گیری هستند که بر کیفیت محیط هایی که افراد در آن کار می کنند تأثیر می گذارد.  طیف وسیعی از انواع فضای کار تکثیر است — طرح باز ، فضای تیم ، مبلمان قابل حرکت ، شخصی har – bors و یا ماژول های محیط زیست شخصی ، و gruppenraum (دفتر گروه) ، به نام اما چند. فضای کار در اکثر شرکت های امروزی بیش از یک نوع فضا را با هم ترکیب می کند و علاوه بر این، در حالت تغییر مداوم قرار دارد.

این تغییرات می تواند در مقیاس کوچک باشد (به عنوان مانند اضافه کردن میز یا دفاتر جدید برای کارکنان جدید)یا در مقیاس بزرگ (حرکت کل شرکت به یک ساختمان جدید) و در هر نقطه در میان. در نتیجه مدیران به طور منظم و اغلب در مورد فضا تصمیم گیری می کنند، چه از آن آگاه باشند و چه نکنند.  آشنایی با روانشناسی محیطی فضای کار به مدیران در هر سازمانی کمک خواهد کرد تا تصمیمات فضای کار مقرون به صرفه تر و مفیدتری بگیرند.

عملکرد و بهره وری

مفهوم «عملکرد محیط کار» به معنای فضای کاری است که هدف صریح آن حمایت از عملکرد کار است: یک محیط کاری نمایشی برای بهینه سازی بهره وری کارگر طراحی شده است. با این حال، بهره وری کارگر، اگرچه در یک زمینه اقتصادی معنی دار است، اما تمایل دارد که به صورت مبهم و کلی به طیف وسیعی از پیامدهای رفتاری مورد نظر در زمینه کار اعمال شود.  بررسی اخیر مطالعات اثرات محیط زیست بر بهره وری به این نتیجه رسید که سردرگمی در مورد اینکه بهره وری به چه معناست، شناسایی چگونگی تأثیر شرایط محیطی بر عملکرد کارگر را دشوار کرده است.

بسیاری از گل میخ- ies از گزارش های خود پاسخ دهندگان از بهره وری «بهبود یافته» یا «کاهش یافته» استفاده می کنند و ما نمی توانیم با وجود قابلیت اطمینان فرض شده اش به دقت بدانیم که این اقدام به چه معناست.  به منظور ایجاد عملکرد محیط کار به مفهوم مفیدی که طراحی محیط زیست را با توانایی کارگران در انجام وظایف پیوند می دهد، تعریف بهره وری کارگر از نظر طراحی محیط زیست- دسته بندی- گوری مفید است.

این سه دسته بندی فردی، گروهی و سازمانی تولید- تیویته هستند: هر دسته تنوعی را در مقیاس نفوذ زیست محیطی نشان می دهد. بهره وری فردی به طور معمول در مقیاس فضای کار فردی (میز، دفتر) و در مورد چگونگی تاثیر محیط خرد بر عملکرد وظیفه تقسیمی – ual (ITP) ارزیابی می شود، که می گویند، چگونه سریع و دقیق یک ماشین کارگر- ries از وظایف خود را در محل کار. 2 در دفاتر مدرن، وظایف فردی اغلب مبتنی بر کامپیوتر و شامل پردازش و جریان اسناد و یا اطلاع رسانی – tion ، یا عملا و یا در کپی سخت است. در یک فضای کاری ITP معمولی، هر فرد تمایل دارد که بیشتر روز ها در یک مکان بنشیند و وظایف اختصاص داده شده را انجام دهد.

عملکرد وظیفه تحت تأثیر شرایط محیطی مانند روشنایی و شرایط بصری، تغییرات دما و رطوبت، ارگونومی مبلمان، و آکوستیک قرار می گیرد.  پیامدهای بهره وری مثبت به معنای بهبود سرعت و accu- تریسی از وظایف انجام شده است، در حالی که پیامدهای منفی ممکن است شامل نرخ خطای بالاتر، زمان کندتر برای تکمیل وظیفه، یا اثرات نامطلوب بهداشتی بر کارگران (مانند چشم درد، خستگی، یا مشکلات تنفسی) باشد.

بهره وری گروه های کاری به اشتراک گذاری یک فضای کار به طور معمول از نظر کیفیت و کمیت فرایندهای گروهی ارزیابی می شود که تیم-کار مشارکتی (CTW) نامیده می شود.

CTW با مقیاس محیط میان برد، گروه کار یا تیم مطابقت دارد. بهره وری CTW از نظر ملموس (مانند زمان به بازار یک محصول جدید) یا از نظر کیفی تر خارج اندازه گیری می شود- می آید (مانند تعداد ایده های مفید جدید یا توصیه های موفق).

اثربخشی گروه کاری شامل موقعیت یابی مناطق کاری و فضای مشترک و همچنین دسترسی به ابزار ها و تجهیزات مشترک است. فضای کار باعث می شود فرایندهای CTW کم و بیش از طریق اثرات آن بر ارتباطات و تبادل اطلاعات، و همچنین بر همکاری عضو تیم موثر باشد.

1990s، بسیاری از شرکت ها (مانند دیجیتال، زوریخ بیمه، و Hypertherm، Inc.) آزمایش با فضای کار طراحی شده برای تیم ها (فضای تیم)، که در آن اشغال فضا تابعی از اندازه، مدت زمان، و اهمیت تیم طرفدار- jects. بهره وری شرکت یا سازمان از نظر کل فضای کار یا محل اقامت—محیط کلان مشاهده می شود.4 با شناسایی این سطح بهره وری به عنوان اثربخشی سازمانی (OE)، این امکان وجود دارد که ارزیابی درجه ای که فضای کار کمک می کند (یا نتواند کمک کند) یک شرکت اهداف کسب و کار خود را برآورده و / یا افزایش مزیت رقابتی خود را. در این سطح فضا به عنوان یک منبع سازمانی تعریف می شود و محیط برای اهداف سازمانی خز تر طراحی شده است.5 OE تحت تاثیر مزایای مکان و سهولت دسترسی، ایجاد تعادل در تحکیم زیر یک سقف (متمرکز سازی) با پراکنده شدن قرار می گیرد.

از گروه های مختلف در امکانات مختلف بیش از مسافت های قابل مدیریت ، و با ساخت – امکانات رفاهی مانند آسانسور سریع، دستشویی مناسب، پارکینگ کافی، و مناطق جذاب غذا خوردن.  مسئله بزرگتر استخدام و حفظ آموزش دیده کارکنان نیز تحت تاثیر محیط زیست  عوامل؛ بسیاری از شرکت ها (از جمله سیرز، فایزر، بلومبرگ، و کابوت کورپوریشن) در بالا سرمایه گذاری کرده اند- محیط کار با کیفیت برای این spe-    هدف سيفيک مطالعات نشان داده است که هم عملکرد کارگر و هم سازماندهی-  موفقیت tional به خطر می افتد “زمانی که محیط فیزیکی تداخل با اقداماتی که به سمت دستاورد انجام می شود [از اهداف].”

کارگری که در تمرکز روی کار روی میز کار خود مشکل دارد ، زیرا اعضای تیمش که در مجاورت آن قرار دارند جریان مداوم مکالمه با صدای بلند را حفظ می کنند ، ممکن است عملکرد کمتری نسبت به سایرین در مقیاس ITP داشته باشد. با این حال ، کیفیت فرایند تیم به تبادل سریع و بی موقع اطلاعات بستگی دارد. انتظار برای برنامه ریزی جلسات باعث کاهش اثر CTW آن می شود. بنابراین اگرچه فضای کاری میان رده بهره وری CTW را افزایش می دهد ، اما محیط خرد برای افرادی که به راحتی حواسشان را پرت می کند کمتر موثر استتوسط سر و صدا تولید این تیم ممکن است بیشتر از تیم های دیگر که کارهای مشابه انجام می دهند بیشتر طول بکشد و ممکن است گاهی کیفیت محصول آن پایین باشد. اگر تیم های کافی از این طریق تحت تأثیر قرار بگیرند ، OE آسیب می بیند. این شکل نشان می دهد که کارگران به روش های مختلف تحت تأثیر شرایط فضای کار قرار می گیرند ، بسته به اینکه وظایف آنها به صورت جداگانه ، در قالب یک تیم یا با اشاره بهعملیات کلی شرکت مدیران باید از بیشتر فضای کار آگاه باشند.

تصمیمات طراحی بیش از یک سطح عملکرد را تحت تأثیر قرار می دهد. به عنوان مثال تصمیمات در مورد مبلمان به دلیل تأثیر مبلمان بر راحتی و نورپردازی ارگونومیکی ، بر ITP تأثیر می گذارد ، اما همچنین از نظر نحوه و محل قرارگیری دفاتر و ایستگاه های کاری اعضای تیم ، خواه میز و صندلی در آن وجود داشته باشد ، می تواند CTW را تحت تأثیر قرار دهد. گروه های کوچک می توانند جلسات غیر برنامه ریزی شده داشته باشند و اینکه مسائل مربوط به سر و صدا و حریم خصوصی به خوبی مدیریت می شود.

 ابزارهایی برای اندازه گیری تأثیرات زیست محیطی بر بهره وری در هر یک از این سه دسته وجود دارد. ITP اغلب با استفاده از ابزارهای مختلف برای تجزیه و تحلیل ارگونومیک و همچنین طیف گسترده ای از نظر سنجی پرسشنامه اندازه گیری می شود که بر تأثیرات ایجاد شده بر روی کاربران از شرایط محیط مانند نور ، سطح صدا ، راحتی مبلمان ، دما و کیفیت هوای داخلی تمرکز دارد. مطالعات CTW بیشتر به داده های حکایتی وابسته است ، اگرچه اقدامات غیرمستقیم (مانند تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی ، 7 “بازی” ، 8 و مقایسه نتایج در کارگروه های قابل مقایسه در محیط های مختلف 9) نیز نتایج ارزشمندی به همراه داشته است. تعدادی از اقدامات برای مطالعه OE در دسترس است ، اگرچه تعداد کمی برای بررسی فضای کار کلان طراحی شده است. در یک بررسی اخیر در چهار مورد از محبوب ترین روشها نتیجه گیری شد که هیچ یک کاملاً راضی کننده نیستند ، OE یک مفهوم دست نیافتنی برای تعریف و اندازه گیری است.

 اثرات محیط کار بر بهره وری فردی

 همانطور که در بالا ذکر شد ، تجزیه و تحلیل نحوه تأثیر محیط فیزیکی بر عملکرد از نظر مقیاس زیست محیطی که در آن بهره وری مورد مطالعه قرار می گیرد ، متفاوت است. سه دسته ITP ، CTW و OE – همانطور که در بالا ذکر شد ، تجزیه و تحلیل نحوه تأثیر محیط فیزیکی بر عملکرد از نظر مقیاس زیست محیطی که در آن بهره وری مورد مطالعه قرار می گیرد ، متفاوت است. این سه دسته – ITP ، CTW و OE – به ما در راهنمایی درباره آنچه در مورد این رابطه شناخته شده است کمک می کنند.

یکی از اولین مطالعات تحقیقاتی برای نشان دادن ارتباط قابل اندازه گیری بین بهره وری انسانی و طراحی دفتر ، مطالعه BOSTI-Westinghouse در مورد تأثیر یک حرکت بزرگ دفتر بر نگرش و فعالیت های کارکنان بود. 12 این مطالعه از گزارش های خود کارکنان از بهره وری استفاده کرد. (ITP) برای سنجش تأثیر ویژگی هایی مانند طراحی دفتر باز بر عملکرد کار. این اثرات با بهره گیری از ارقام حقوق و دستمزد ناخالص ، اثرات آن را بر بهره وری OE ارزیابی کرد. نتایج نشان داد که یک فضای کاری “بهتر” با کمک به مردم در تولید کار بیشتر ، بازگشت بهتری از سرمایه را فراهم می کند. “بهتر” در چارچوب این مطالعه به جای ایستگاه های کاری آزاد به دفاتر خصوصی مراجعه می کرد. 13 در همان زمان ، مروری بر مطالعات اندازه گیری تأثیر مبلمان و تغییرات چیدمان در تیم هایی که روی کارهای پردازش کاغذ مانند خط مونتاژ کار می کنند (CTW ) در سازمانهای مختلف افزایش فوق العاده ای در سرعت فرآیند و نتایج را نشان می دهد .14 این یافته ها یادآور تغییرات عملکرد است که در دهه 1940 در مطالعات روشنایی معروف هاوثورن در کارخانه ها مشاهده شد و باعث نگرانی می شود که هرگونه تغییر محیطی بهبود می یابد عملکرد تیم بدون در نظر گرفتن تأثیر واقعی آن بر ITP .15 با خردمندانه تر ، چندین مطالعه اخیر نتیجه گرفته اند که طراحی فضای کار می تواند مهم باشد (تأثیرات مثبتی روی کار بگذارد) یا غیر حمایتی باشد (تأثیرات منفی داشته باشد.

مطالعات اولیه در مورد محیط کار کمتر مربوط به بهره وری کارمندان بود و بیشتر به درک چگونگی تأثیرپذیری افراد از فضا و شرایطی که در آن کار می کنند مربوط می شود. ساختار و عملکرد ، از جمله ویژگی های فضای کار آنها را اشغال می کند. 19 چارچوب سیستم اکولوژی سازمانی این مفهوم را تقویت می کند که فضای اشغال شده بخشی جدایی ناپذیر از عملکرد سازمان است. کارهای بعدی هر دو بکر و استیل بر اساس این مفهوم بنا شده و ایده هایی مانند “workscape” را نشان می دهد تا نشان دهنده یک رویکرد فراگیر هم در مطالعه و هم در برنامه ریزی و طراحی محیط کار باشد.مطالعات میدانی در دهه 1980 مطالعات مفهوم “طرح باز” را مورد پسند قرار داد و تا حد زیادی نتیجه گرفت که سرنشینان ناراضی بودند. 21 در نتیجه ، و به موازات تحقیقات در زمینه های دیگر روانشناسی محیط ، رضایت سرنشینان به معیار اصلی ویژگی های فضای کار تبدیل شده است ارزیابی می شوند تمایل به انجام مطالعات ، رضایت یا عدم رضایت سرنشین را به عنوان معیار نتیجه غالب تشخیص داده است ، با فرض بسیاری از افراد ، ارتباط مستقیمی بین سطح رضایت شغلی یا محیط کار کاربران و اثربخشی یا بهره وری آنها وجود دارد. 22همراه با تحقیق در مورد مفاهیم جهانی مانند رضایت کاربر ، تعداد فزاینده ای از مطالعات ارگونومیک شرایط خاص محیطی را در ادارات مانند تهویه و کیفیت هوای داخل خانه ، روشنایی و “نور روز” ، آکوستیک و کنترل صدا و محل قرارگیری مبلمان و آسایش در این مطالعات ، رضایت کاربر به عنوان معیار نتیجه منفرد کمتر مشخص می شود. اثرات زیست محیطی بر عملکرد وظیفه ، میزان غیبت ، و بهره وری خود گزارش ترجیح داده می شود. به عنوان مثال ، تحقیقات روشنایی تمایل دارد که بین تأثیرات مصنوعی ، داخلی و نور طبیعی یا نور روز از پنجره ها بر ساکنان ساختمان تفاوت بگذارد. تحقیقات مربوط به روشنایی روزانه افزایش راحتی و بهره وری گزارش شده از خود را بهم پیوند داده استبا اندازه پنجره و مجاورت ، و همچنین با دید بیرون ، کنترل پرده ها و محافظت در برابر تابش خیره کننده .23 مهمتر نشان داده شده است که تحقیقات در مورد نور روز و نماهای اتاق های بیمارستان بر میزان نیاز به دارو و میزان بهبودی تأثیر می گذارد. 24 در مروری اخیر آنها اثرات انواع مختلف روشنایی هنری بر عملکرد و رضایت سرنشینان در یک محیط اداری شبیه سازی شده ، جایی که کارگران برای اعمال انتخاب نور خود از کنترل استفاده می کردند ، بویس و همکاران. نتیجه گرفت که استانداردهای فعلی روشنایی دفتر توسطاکثر افرادی که وظایف اداری معمول فردی را انجام می دهند .25 نتایج مطالعه انجام شده استتمایز بین راحتی بصری (نور لازم برای انجام خوب وظایف اداری) و رضایت (نور از نظر زیبایی شناختی ارزیابی می شود).مطالعات فعلی سر و صدا در دفاتر ، تکنیک های مناسب برای اندازه گیری سطح صدا در محیط های صنعتی را به کار گرفته است. کارگران در فضای کاری با طرح باز تمایل دارند قضاوت کنند که سر و صدا منبع اصلی ناراحتی و کاهش بهره وری استمطالعات راحتی صوتی بر روی همبستگی اقدامات بدنی (مانند موارد دیگر) متمرکز شده استنسبت سیگنال به نویز در تراکم های مختلف ، سطح و شدت نویز پس زمینه   ارتباطات و قابل درک بودن گفتار در شرایط مختلف جسمی) با قضاوت سرگرم کننده و دلخوری. 27 تلاش برای کنترل صدای دفتر از طریق سطوح جاذب بیشتر ، سیستم های پوشاننده صدا و کنترل های رفتاری با افزایش تراکم مطب و کار مشترک در فضای کاری مدرن تضعیف شده است .بیشترین تعداد مطالعات روانشناسی محیطی مربوط به فضای کار بر روی پیکربندی کف و چیدمان مبلمان در دفتر طرح باز متمرکز شده است. تحقیقات نشان می دهد که این عوامل بیشترین تأثیر را در آنها دارندرضایت کارگران و ITP و CTW.28 مطالعات تمرکز بر رویارتفاع و تراکم پارتیشن های ایستگاه کاری ، میزان و قابلیت ذخیره سازی پرونده و محل کار و ابعاد مبلمان مانند سطح کار به عنوان عناصر مبلمان و چیدمان فضایی که بیشترین تأثیر را دارند نه تنها در رضایت مندی کارگران ، بلکه بر عملکرد تیم ها یکیمطالعه نشان داد که سرمایه گذاری اضافی در میزها و صندلی های ارگونومیک برای کارگران ، و همچنین آموزش ارگونومیک ، از نظر افزایش بهره وری ITP ، بازپرداخت 5 ماهه به همراه داشته است. 299 چندین مطالعه شواهدی را نشان می دهد که کارمندان اداری از تنظیمات طرح باز ناراحت هستند و خصوصی را ترجیح می دهند فضاهای کاری محصور ، که ممکن است برای کارهای فردی بهتر کار کنند اما موفقیت کمتری دارندبرای کار گروهی .30 علاوه بر این ، جنبه های راحتی روانشناختی مانندخصوصیات و حریم خصوصی به شدت تحت تأثیر چیدمان فضایی قرار می گیرند: اندازه و محل کار با احساس وضعیت مرتبط است. تقسیم بندی بر خصوصیات صوتی و تصویری تأثیر می گذارد. مقدار ذخیره سازی مربوط به کار بر احساس قلمرو و وضعیت تأثیر می گذارد.

به طور خلاصه ، مقدار نامتناسبی از آنچه در مورد تأثیرات فضای کار بر عملکرد کار می دانیم ، در ITP در مقیاس محیط خرد متمرکز است و اثرات آن بر بهره وری را از نظر ترجیحات و رضایت فردی تعریف می کند. با این حال ، چارچوب های دیگری برای هدایت تحقیقات فضای کار وجود دارد ، که تأثیر تغییر تأکید از کارگر فردی به مقیاس متوسط ​​و کلان CTW و OE را دارد.

برای دیدن نوشته هایی که می خواهید، شروع به تایپ کنید.