مزایای استفاده از مبلمان اداری ارگونومیک

مزایای استفاده از مبلمان اداری ارگونومیک

اکثر مردم هر روز تقریبا ۸ ساعت را در محل کار خود٬ کار میکنند. بنابراین آن ها باید با صندلی و میزشان راحت باشند وگرنه به گردن٬ پشت و ناحیه کمرشان آسیب وارد می شود. ارگونومیک به علم طراحی و تنظیم وسایل برای سهولت استفاده و ایمنی اشاره دارد به همین دلیل بهتر است از مبلمان اداری ارگونومیک استفاده کنیم. مزایای استفاده از مبلمان اداری ارگونومیک در ادامه شرح خواهیم داد.

 

 

مزایای استفاده از مبلمان اداری ارگونومیک

مبلمان اداری ارگونومیک یک سرمایه گذاری مهم برای یک کسب و کار است. در انتخاب یک مبلمان اداری مورد نظر چیزهای زیادی به مانند رنگ، اندازه، شکل، قیمت و بسیاری دیگر وجود دارد. اما یکی از عواملی که ممکن است تا حدی روشن نباشد، مزایای سلامت مبلمان اداری برای شما است.

استفاده از مبلمان اداری ارگونومیک در کسب و کار شما می تواند کارآیی کارکنان و رفاه عمومی را افزایش دهد، در حالی که کاهش هزینه های مربوط به سلامت برای شما و کارمند شما می تواند مورد مهم دیگر باشد. اگر مبلمان های اداری با اصول استاندارد و با استفاده از اطلاعات علمی و محاسبات دقیق طراحی شده باشند، به طوری که با فیزیک بدنی انسان متناسب و سازگار باشند، به آنها «مبلمان اداری ارگونومیک» گفته می شود.

افراد در محیط کار و اداره ساعات زیادی را بر روی مبلمان های اداری می گذرانند. از همین رو استاندارد بودن این مبلمان ها اهمیت زیادی دارد.
در صورتی که مبلمان اداری استاندارد نباشند، مشکلاتی از قبیل کمردرد، دیسک کمر، ارتروز گردن، مشکلات ستون فقرات، بد شکل شدن ناحیه کتف و …. رخ می دهد. در محیط کار مبلمان ها به انواع میز، صندلی، میز مدیریت، میز کارمندی، میز کنفرانس و … تقسیم می شوند. تمامی این وسایل باید مطابق با اصول ارگونومیک طراحی شوند.

در مورد میز اداری ارگونومیک باید گفت میز اداری نشان گر سلسله مراتب شغلی افراد است به طوری که ابعاد میز مدیریت نسبت به میز کارمندی بزرگتر است ارتفاع میز باید طوری طراحی و تولید شود که دسترسی کارمندان به وسایل و لوازم روی میز به سهولت انجام پذیرد بهترین ارتفاع برای میز بین 75 سانتی متر تا 85 سانتی متر و عرض 80 سانتی متر است. میز باید طوری طراحی شود که فضای کافی برای تمام وسایل را داشته باشد .

 

مزایای استفاده از مبلمان اداری ارگونومیک-1

 

برای دیدن نوشته هایی که می خواهید، شروع به تایپ کنید.