عوامل تعیین کننده قیمت مبلمان اداری

عوامل تعیین کننده قیمت مبلمان اداری

مبلمان اداری از مهم‌ترین بخش‌های یک فضا و محیط اداری است. مبلمان اداری ، بیشتر عناصر یک محیط کاری مانند میزهای اداری، صندلی‌ها، دکوراسیون داخلی، مبلمان، میز و صندلی مدیریت، کانتر و حتی پارتیشن‌های اداری را شامل می‌شود. اما عوامل تعیین کننده قیمت مبلمان اداری چیست؟

قیمت مبلمان اداری بر چه اساسی است ؟

هر کدام از این عناصر می‌توانند نقشی تعیین‌ کننده در ظاهر محیط شما داشته باشند، به شرط اینکه درست و حساب شده انتخاب شوند. در گذشته، افرادی که کسب و کاری برای خود راه می‌انداختند، برای طراحی و چیدمان محیط خود از هر وسیله‌ای که داشتند استفاده می‌کردند و با گذاشتن میز و صندلی‌هایی که از قبل داشتند و یا تهیه لوازم دست دوم این کار را انجام می‌دادند و کارمندان در همان محیط کار می‌کردند.

مبلمان اداری

شاید یکی از دلایلی که در گذشته افراد برای تهیه لوازم و مبلمان اداری وسواس به خرج نمی‌دادند، هزینه بود که البته بسیار مهم است. هزینه ممکن است یکی از عوامل بازدارنده برای ایجاد تغییر و تحولات باشد. اما اینکه قیمت مبلمان اداری بر چه اساس تعیین می‌شود، شاید یکی از سؤال‌های شما هم باشد که در ادامه چند عامل تعیین کننده قیمت مبلمان اداری برای شما آورده شده است.

اما امروزه صاحبان کسب و کار می‌دانند که چیدمان و انتخاب درست مبلمان اداری چقدر در محیط کاری آنها تأثیرگذار هستند و در بالا بردن کارایی کارکنان مؤثرند. امروزه نقش تعیین‌ کننده مبلمان اداری و طراحی دکوراسیون اداری بر همگان مشخص است.

عوامل تعیین کننده قیمت مبلمان اداری

در کل، چهار عامل هستند که به طور اساسی روی قیمت مبلمان اداری تأثیر می‌گذارند. البته همان طور که گفتیم تنها این چهار عامل نیستند، بلکه مهم‌ترین عوامل همین‌ها هستند.

جنس مواد اولیه

اولین و مهم‌ترین عاملی که در مبلمان اداری تأثیر می‌گذارد، جنس مواد اولیه است.
مبلمان اداری می‌تواند از جنس‌های مختلفی مانند چوب، مصنوعات چوبی مثل ام دی اف
و روکش صندلی‌ها و مبل‌ها از پارچه‌ها و اجناس گوناگون باشد. اینکه در ساخت
مبلمان اداری چقدر از مواد اولیه استفاده شده است در قیمت تأثیر دارند.
مثلاً میزهای کلاسیک بزرگ که در ساخت آنها مواد اولیه زیادی به کار می‌رود،
از بقیه مدل میزها قیمت‌های بیشتری دارند. مبلمان هم بسته
به نوع تهیه آن و جنس روکش آن از قیمت‌های متفاوتی برخوردار هستند.

قیمت مبلمان اداری

کارمندان هر شرکتی بیشترین ساعات روز خود را در محل کار و روی صندلی و پشت
میزهای اداری می گذرانند پس باید راحتی و آرامش آنها با انتخاب بهترین نوع مبلمان
اداری فراهم نمود. قیمت مناسب مبلمان اداری به مدیران این امکان را می دهد
انتخاب مناسب تری را با توجه به فضای مورد نظر داشته باشند.قیمت مبلمان اداری
معمولا با توجه به جنس و نوع کاربری تفاوت دارد ما تمام تلاش خود را به کار گرفته
تا بهترین کیفیت را در کنار مناسب ترین قیمت مبلمان اداری به مشتریان خود ارائه دهد.

نوع طراحی

دومین عاملی هم که در قیمت مبلمان اداری تأثیر دارد نوع طراحی است
به طور قطع طراحی بسیار مهم است. یک میز و صندلی ساده که هیچ
پیچیدگی در ساخت نداشته باشد قیمت متفاوتی دارد با میز و صندلی
که برای ساخت آنها طراحی خاص انجام شده است. به ویژه اگر طراحی
تنها و خاص مکان و محیط شما باشد که باید قیمت متفاوتی نیز بابت
آن پرداخت کنید یعنی وقتی طراح محیط شما را ببیند و ویژه آن طرحی
را برای شما بزند، خیلی قیمت متفاوت خواهد بود. در هر حال قیمت
خاص بودن را باید پرداخت کنید.

مبلمان اداری

خدمات پس از فروش عاملی است که باید بابت آن هزینه پرداخت شود. وقتی پس از فروش محصولی خدمات پس از فروش نیز با آن به شما ارائه می‌شود، در واقع در زمان استفاده از محصول و مشکلاتی که ممکن است در زمان کار کردن با آن برای شما به وجود آید، از شما حمایت می‌کند و در واقع همراه شما خواهد بود. در واقع هزینه کردن برای خدمات پس از فروش نوعی سرمایه گذاری است که موجب اطمینان خاطر شما خواهد شد.

نام برند و شرکت تولیدکننده

عامل مهمی دیگری هم که در قیمت مبلمان اداری تأثیر دارد نام برند و شرکتی است که از آن خرید می‌کنید. این روزها دیگر بر کسی پوشیده نیست که قیمت محصولاتی که برند هستند باید پرداخت شود. زیرا پشت صاحبان برندها سال‌ها تجربه نهفته است که محصولی با کیفیت را به شما ارائه خواهند داد. مبلمان اداری نیز اگر از شرکت‌هایی تهیه شوند که توانسته‌اند با ارائه محصولات با کیفیت بالا نام خود را به برند تبدیل کنند، قیمت کالاها و تولیدات آنها متفاوت از بقیه خواهد بود.

البته خریدن جنس گران مزایایی دارد که همه با آن آشنایی داریم که یکی از مزیت‌های آن این است که با یک بار هزینه سال‌ها می‌توانید از آن بهره برداری کنید. خریدن جنس ارزان و آماده و بدون طراحی خاص دردسرهایی دارد که تا این کار را نکنید از آن آگاه نخواهید شد

قیمت مبلمان اداری به موارد مختلفی بستگی دارد. مثلا این که چوبی باشند یا فلزی یا ترکیب این موارد، این که از چه نوع چوب و یا چه نوع فلزی ساخته شده باشند، از نوع کلاسیک باشند یا مبلمان اداری مدرن، چه اجزایی داشته باشند و … می دانیم که هر چه قدر تعداد اجزا بیشتر باشد، جنس چوب یا استیل مبلمان مرغوب تر باشد و هرچه سایز مبلمان بزرگ تر باشد، قیمت مبلمان نیز افزایش می یابد.

برای دیدن نوشته هایی که می خواهید، شروع به تایپ کنید.