تفاوت پارتیشن تک جداره و دوجداره

پارتیشن‌ اداری دارای انواع مختلفی هستند، پارتیشن‌های تک جداره و دوجداره از شاخص‌ترین این پارتیشن‌ها به‌حساب می‌آیند که با توجه به تفاوت پارتیشن تک جداره و دوجدارهنیاز، نوع کار و محوطه آن، از سوی مشتری انتخاب می‌گردند. پارتیشن‌های اداری دوجداره در مقایسه با پارتیشن‌های اداری تک جداره از محاسن بیشتری برخوردار هستند. این دسته از پارتیشن‌ها ضمن تفکیک فضا، زیبایی چشم‌نوازی را در محیط به ارمغان خواهند آورد.

لذا توصیه ما به مدیرانی که به دنبال راهکاری مطلوب برای تأمین حریمی خصوصی برای کارکنان هستند، استفاده از پارتیشن‌های اداری دوجداره است. استفاده از پارتیشن‌های دوجداره و پرده‌کرکره، فضایی کاملاً اختصاصی را فراهم خواهد کرد که رضایت کارکنان را در پی خواهد داشت؛ اما درصورتی‌که برای استتار بعضی از نواحی محیط کار یا زندگی خود به دنبال راهکاری هستید و یا قصد جابجایی پارتیشن رادارید، می‌توانید از پارتیشن‌های تک جداره کمک بگیرید. قیمت پارتیشن دوجداره اداری باتوجه به متراژ، جنس و رنگ متفاوت می باشد.

 

تفاوت پارتیشن تک جداره و دوجداره چیست؟

امروزه پارتیشن بندی در محیط اداری و منازل بسیار رواج یافته است. دلیل این امر اجرای سریع, هزینه مقرون به صرفه و نمای زیبای آنهاست. نصب پارتیشن بندی نسبت به اجرای دیوار معمولی بسیار آسان تر صورت میگیرد و علاوه بر تفکیک فضا باعث زیباتر جلوه دادن فضا نیز میشود. اصولا پارتیشن بندی در ادارات بیشتر از منازل مورد استفاده قرار میگیرد. دلیل این امر تفکیک نمودن فضا و مشخص نمودن حریم کارمندان است که آرامش را برای آنان به ارمغان می آورد و باعث میشود در هر قسمت فعالیتی جداگانه صورت گیرد.

 

 

مزایای استفاده از پارتیشن تک جداره

از مزایای پارتیشن تک جداره نسبت به دوجداره ارزان بودن آن و همینطور سبک بودن آن به همراه خاصیت جابجایی راحت و آسان آن می باشد. در پارتیشن های تک جداره امکان استفاده از قفل و یراق آلات برروی درب وجود دارد.

 

مقرون به صرفه:

اولین مزیت این نوع پارتیشن ها نسبت به پارتیشن های دوجداره هزینه پایین آن است که باعث می شود طرفداران بسیاری داشته باشد.

 

جا به جایی آسان:

مزیت دیگر پارتیشن های تک جداره نسبت به دیگر پارتیشن ها سادگی در نصب، اجرا و جا به جایی آن ها است. بسیار سریع تر از پارتیشن های دوجداره می توان آن را جا به جا نمود و این موضوع نیز در انتخاب مردم بسیار تأثیر گذار است.

 

معایب پارتیشن تک جداره

 

بسیار ساده:

بر خلاف پارتیشن های دوجداره این نوع پارتیشن سادگی خاصی دارد و طرح های آن به اندازه پارتیشن های دوجداره تنوع ندارد و بهتر است برای شرکت های بزرگ و فضاهایی که برای ما اهمیت بسیاری دارند از پارتیشن های تک جداره استفاده نشود.

 

عدم کنترل صدا:

همانطور که در قسمت قبل هم گفته شد، یکی از وجه تمایز های بین پارتیشن های دوجداره و تک جداره عایق بودن یا نبودن صدا است و متأسفانه این نوع پارتیشن توانایی برطرف کردن این نیاز ما را ندارد و برای فضاهایی که عایق بودن صدا برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است می باید از پارتیشن های دوجداره استفاده شود.

 

مزایای استفاده از پارتیشن دو جداره

از جمله مزیت های این نوع پارتیشن بندی نصب پرده کرکره در فاصله ی بین دو جداره است. این کار علاوه بر ایجاد زیبایی باعث حفظ حریم خصوصی کارمندان نیز میشود. ظاهر پارتیشن های دو جداره در محیط اداری نمایی شیک ایجاد میکند و مورد پسند افراد بسیاری ست. جا به جایی پارتیشن های دو جداره نسبت به تک جداره کمی مشکل تر است و نصب آنها نیز به مدت زمان بیشتری نیاز دارد. متریال هایی که در این نوع پارتیشن بندی استفاده میشود باعث شده تا قیمت آنها از پارتیشن های تک جداره بالاتر باشد.

 

عایق صدا:

پارتیشن های دوجداره به خاطر ضخامت زیاد آن ها (حدود 16 میلی متر)منافذ صدایی را تا حد قابل قبولی می بندد و اجازه ورود صداهای مزاحم را نمی دهد. این ویژگی یکی از نقاط قوت پارتیشن های دوجداره نیز است.

 

اندازه های مختلف:

در سال های گذشته یکی از مشکلاتی که در نصب پارتیشن وجود داشت این بود که ارتفاع های پارتیشن ها به صورت ثابت تعیین می شد اما امروزه با ظهور نسل جدید پارتیشن های دوجداره، این مشکل تا حد زیادی برطرف شده و پارتیشن ها در اندازه های متفاوت (تمام سقف، نیمه بلند، بلند و کوتاه) طراحی و نصب می شوند.

 

وجود پرده کرکره ای:

یکی از امکانات هیجان انگیزی که بسیاری از مشتریان را ترغیب می کند تا از این نوع پارتیشن استفاده کنند، امکان نصب پرده کرکره در میان MDF است و این موضوع به ویژه در ادارات می تواند پر کاربرد باشد.

 

ظاهر زیبا و متنوع:

یکی دیگر از وجوه تمایز پارتیشن های دوجداره نسبت به دیگر پارتیشن های اداری، ظاهری کاربر پسند و منحصر به فرد است. معمولاً به همین دلیل است که مردم اغلب به این نوع پارتیشن ها علاقه مند می شوند.

 

معایب پارتیشن دوجداره

 

قیمت بسیار بالا:

یکی از موضوعاتی که می توان عیب پارتیشن اداری دوجداره تلقی نمود، هزینه بالای آن است. این نوع پارتیشن ها به دلیل زیبایی و امکانات خاصی که دارند، مبلغ قابل توجهی نیز برای اجرای آن می باید در نظر گرفته شود.

 

جا به جایی سخت:

یکی دیگر از معایب این نوع پارتیشن دشواری در جا به جایی و نصب آن نسبت به پارتیشن های تک جداره است که در هنگام سفارش بهتر است این نکته را مد نظر قرار دهیم.

 

برای دیدن نوشته هایی که می خواهید، شروع به تایپ کنید.