تاریخچه مبلمان اداری

تاریخچه مبلمان اداری

تاریخچه مبلمان اداری را میتوان در دفاتر اداری روم باستان به خوبی مشاهده کرد، از شواهدی که نشان دهنده تاریخچه مبلمان اداری است ساختمانی میباشد که اداره مهاجرت نام داشت و اولیت ساختمان اداری در لندن بود. بعد از ساخته شدن اولین ساختمان اداری در لندن در آمریکا هم ساخته شد و تاریخ شگل گیری ادارات و مبلمان اداری تاثیر متقابل روی یکدیگر گذاشته اند.

برای مثال با ظهور و روی کار آمدن طراحی دفاتر اداری باز و کنار گذاشتن طراحی کیبویکال و سلول های مکعبی توسط بلومبرگ،میزهای اداری از تک نفره به میزهای گروهی تغییر شکل یافت . همچنین با ایجاد شدن و شگل گیری سبک های جدید در طراحی محصول،مبلمان اداری مثل سبک های دکوراسیون های اداری هم شکل جدیدی به خود گرفتند.بنابران مبلمان اداری و دکوراسیون اداری بریکدیگر تاثیر متقابل دارند و نمیتوان منکر این مورد شد.

 

اهمیت مبلمان اداری

مبلمان‌های اداری فقط محدود به ساختمان‌ها و فضاهای اداری نمیباشند. با نگاهی به دور و بر خود می‌توانید .نمونه‌هایی از مبلمان اداری را در منزل پیدا کنید. میز تحریر، میز مطالعه، کتابخانه، برخی از انواع کمد و فایل، صندلی اپن، صندلی کامپیوتر، میز کامپیوتر و میزهای مدیریتی …از انواع خانگی و مرسوم مبلمان اداری میباشند.

برخلاف مبلمان خانگی مبلمان اداری باید ااستحکام بیشتری داشته باشند چرا که در طول روز افراد زیادی بر روی آن می‌نشینند و ممکن است در استفاده کردن از آن‌ها احتیاط نکنند. برای اسکلت مبلمان اداری غالبا از فلز استفاده می‌شود. به یاد داشته باشد که اشتعال‌پذیر بودن روکش مبلمان اداری مسئله‌ایست که معمولا خریداران به آن توجه نخوهند کرد.

مبلمان اداری وسایل و آیتم‌هایی هستند که برای چیدمان یک اداره و یا دفتر کار مورد استفاده قرار میگیرد. این مبلمان شامل میزهای اداری، صندلی‌ها، قفسه‌ها، پارتیشن‌های مختلف و سیستم فایلینگ میباشند که به منظور دادن نظم و هماهنگی به محیط مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر برای مبلمان اداری چیدمان استانداردی در نظر گرفته شود و آیتم‌ها مهندسی شده در کنار هم قرار بگیرند، نتیجه دفتر کار و یا فضای اداری دلچسبی خواهد بود که پرسنل در آن آسایش و آرامش دارند و گذر زمان را احساس نمی‌کنند و از آن فضا لذت خواهند برد.

طراحی صحیح هر نوع از میز یا مبلمان اداری می تواند نقش مهمی در خستگی زودرس افرادی که از آن استفاده می کنند داشته باشد. به عنوان مثال وقتی که در دانشگاه در حال آموزش میباشید ممکن است بر روی صندلی ای بنشینید که بعد از چند دقیقه زود احساس خستگی کنید و از درس چیزی متوجه نشوید پس همین مسئله ناشی از طراحی نادرست صندلی اداری است که باید مورد توجه طراحان قرار گیرد.

 

برای دیدن نوشته هایی که می خواهید، شروع به تایپ کنید.