انواع دستگیره درب

انواع دستگیره درب

انواع دستگیره درب از جمله یراق آلات و محصولاتی هستند که حضور آنها در اجزای مختلف ساختمان امری بسیار ضروری است. اگر به محیط پیرامون خود نگاهی بیندازید متوجه این تجهیزات در وسایل اطراف خود از قبیل کمد دیواری، درب و پنجره، کابینت، تخت خواب و … خواهید شد. یراق آلات به سخت افزارهایی گفته می شود که برای افزایش دوام و ایمنی وسایل به آنها افزوده می گردند.

درب و پنجره از جمله اجزای ساختمان هستند که نصب یراق آلات برای آنها از گذشته تا امروز رایج بوده است. یک ساختمان از قسمت های مختلف تشکیل شده است. دستگیره درب از جمله یراق آلاتی می باشد که در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع دستگیره درب آشنا کنیم .

 

انواع دستگیره درب

  • دستگیره درب چرخشی
  • دستگیره درب توپی
  • دستگیره درب پلاک
  • دستگیره درب رزت یا دو تیکه
  • دستگیره ضربه‌ای
  • دستگیره ثابت
انواع دستگیره درب-1

تنوع در دستگیره درب می‌تواند به چند دلیل باشد. به‌عنوان‌مثال، برخی از آنها از دو طرف بسته می‌شوند و برخی تنها از یک طرف قفل می‌شوند، برخی از دستگیره‌ها به صورت چرخشی درب را باز می‌کنند و برخی نیز به صورت محوری هستند؛ یا حتی برخی دیگر به صورت ضربه‌ای هستند.

این تنوع بالا باعث می‌شود که انتخاب آنها نیز برای مشتریان و پیمانکاران سخت باشد. البته تفاوت در انواع دستگیره‌ها فقط به عملکرد آنها نیست و حتی شکل ظاهری و رنگ دستگیره درب نیز در تنوع آن‌ها مؤثر است. در واقع دستگیره درب از جمله وسایلی است که بدون آنکه متوجه شویم در روز بارها از آن استفاده می کنیم. از این رو انتخاب آن هم از نظر زیبایی و هم از نظر کیفیت بسیار حائز اهمیت می باشد.

این وسیله برخلاف اندازه کوچک خود، بسیار کاربردی بوده و در دکوراسیون داخلی به چشم می آید. دستگیره از مواد مختلفی ساخته می شود و از نظر مدل بسیار متنوع است. این گستردگی تنوع دست مشتریان را برای انتخاب باز گذاشته و آنها می توانند طبق سلیقه شخصی خود و نوع دکوراسیون منزل، مدل محبوب خود را خریداری نمایند.

دستگیره ها از جنس برنج، کروم، نیکل ساتن، نقره، استیل و آلیاژهای آهن ساخته می شوند که برای درب های ساختمان باید یک جنس و یک طرح را انتخاب نمائید. در حال حاضر دستگیره ها صرفاً از فلزات ساخته نمی شوند و مدل های متنوع شیشه ای نیز وارد بازار شده اند. این ابزار نه تنها از دوام و استحکام بالایی برخوردار هستند بلکه شکل ظاهری آنها نیز بی نظیر است.

برای دیدن نوشته هایی که می خواهید، شروع به تایپ کنید.