ابعاد استاندارد ام دی اف

ابعاد استاندارد ام دی اف عبارتند از :

ابعاداستاندارد ام‌دی‌اف به‌طور معمول عبارتند از (ابعاد به میلی‌متر است):

    ۴۱۰۰×۱۸۳۰

    ۳۶۶۰×۱۸۳۰

    ۲۴۴۰×۱۸۳۰

    ۲۴۴۰×۱۲۲۰

البته اغلب سایزهای وارداتی از ایتالیا ۴۱۰۰×۲۱۰۰ و از کشور اتریش ۲۸۰۰×۲۰۷۰ و ۲۶۰۰×۲۰۷۰ می‌باشند.

 

ابعاد استاندارد ام دی اف

ابعاد استاندارد ام دی اف وضخامت‌های تولیدی و معمول نیز به‌صورت ۳، ۴، ۶، ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۶، ۱۸، ۲۰، ۲۵، ۳۲ و ۳۸ میلی‌متر است. طبق اظهار دبیر انجمن چوب ایران تقاضا برای ام‌دی‌اف به‌طور تخمینی بالغ بر ۱۴۰هزار تُن در سال می‌باشد. در بازار ایران در حال حاضر ابعاد بزرگتر طرفدار بیشتری دارد. با توجه به اینکه ضخامت‌های مختلف هر کدام کاربرد خاص خود را دارند ولی ضخامت‌های کمتر در حد ۳ میلی‌متر که معمولاً برای در سازی استفاده می‌شوند و ضخامت‌های بالاتر در حدود ۱۲، ۱۶ و ۱۸ میلی‌متر از خریدار بیشتری برخوردار است. البته درمورد خریدار جزئی ام‌دی‌اف روکش‌شده رنگ روکش نیز نقش زیادی دارد.

اندازه ورق های ام دی اف و هایگلاس استاندارد خاصی دارند و اکثر شرکت ها از این تبعیت می‌ کنند. البته برخی از برندها هم هستند که ابعاد متفاوتی نسبت به ورق های استاندارد تولید می‌کنند. اندازه و قیمت ورق MDF و های گلاس مجموعاً تاثیر زیادی در قیمت نهایی ساخت کابینت و کمد و دکوراسون داخلی ایفا می‌کنه.

همون طوری که میدونین در بازار ورق های مختلف برای ساخت کابینت و کمد وجود داره. این ورق ها عبارتند از:

-ورق های ام دی اف که پرکاربردترین ورق ها هستند.

-ورق های هایگلاس که روز به روز داره به کاربرد و طرفداران اون ها اضافه میشه.

-ورق های ممبران

-ورق های روکش چوب

-قطعات و ورق های چوب

بسته به ضخامت‌ شان، استفاده های مختلفی می شود. برای مثال از تخته ها با ضخامت‌های کمتر از ۳ میلیمتر معمولاً برای درب سازی استفاده می‌شوند. تخته ها با ضخامت‌های بالاتر ( ۱۲، ۱۶ و ۱۸)میلی‌متر نیز برای ساخته قفسه، مبلمان، کابینت و… مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 

برای دیدن نوشته هایی که می خواهید، شروع به تایپ کنید.